25 april 2016

Nu förstår jag grejen

Så fick äntligen min egen hund en vindsäck.
Jag har ju som aldrig riktigt förstått den fulla nyttan med denna produkt.
Men till veckolånga fjällturen fixade jag en till labben. Och efter flera dagars pausande i snöstorm och efter snöstorm så fattar jag varför de är så bra!
Vind och vattentätt yttertyg och fodrad med polarfleece i botten.
Hunden lär sig direkt att när vindsäcken plockas fram är det bara krypa ner och passa på att sova.
Hundens huvud kan vara utanför eller som här, helt innanför.
Värmen stannar i säcken och hunden har det varmt, torrt och skönt, trots att det blåser eller är kallt ute.
Fungerar även bra i ett av Länsstyrelsens nya vindskydd till fjälls när vi klev in och lånade lite vindskydd medan vi åt måndags middagen.


Inga kommentarer: