06 maj 2015

Vikten av att vara kreativ utan gränser.

För att hålla sylusten igång behöver jag ibland 
få sy bara för själva sömnaden, 
vara kreativ och gå utanför boxen. 
Mina återbruk är ofta resultat av sömnad där resultatet inte är så viktigt,
det viktiga är just att sy, att vara kreativ utan gränser.
Det här är ett sådant resultat.
En väska sydd av två bakfickor på ett par jeans.
Genom att behålla själva byxtyget bakom fickorna 
och sy fast en dragkedja fick väskan hela tre fickor.
Axelrem återbrukad från en annan väska,
Fjädrarna sitter på ett band och köptes på metervara hos Ohlsson tyger för många år sedan.
Bling blinget är ett gammalt halsband.
Antingen gillar man väskan eller så inte.
Jag gillade att sy den iaf. :)

2 kommentarer:

Fia sa...

Tycker att jag känner igen fjädrarna! Kul att de kom till användning!

Kraja Maria sa...

Jamen det gör du så klart! Du var ju med när jag köpte de! :)