28 maj 2015

Omsydd och dekorerad

Det här ytterplagget har bytt ägare några gånger, jag har fått den i ett klädbyte för några år sedan, förra ägaren köpte den på Kupan.
När jag fick den såg den ut så här;
lång och med ett löstagbart foder.
Storleken har alltid varit för stor så den har blivit dåligt använd.
 Jag valde att ta bort fodret,
klippte av strax under fickorna,
sprättade dragskon i midjan,
sydde in den till mindre storlek i sidorna,
sydde fast midjans dragsko igen,
sparade nederdelen av kappan med dragskon och sydde fast den på jackan.
För att göra den mindre tråkig så dekorerade jag huvan, ärmen och sprundet bak med et här blommiga bandet, fyndat på loppis.
Jag tycker jackan är finare nu,
men tveksam om jag kommer använda den...kanske blir det en väska av den någon dag... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev ju jättefin :) Ingen väska av den heller ;)

Kram/Marie