13 mars 2015

Nytt på stolen

I flera år har jag tänkt sy ny klädsel till IKEA stolen,
i fjol köpte jag ett ljusgrått möbeltyg från Ohlssons tyger,
i februari infann sig äntligen både tid och lust för projektet.
Ser lite stelt ut på bilden,
men räknar med att det rättar till sig bara man sitter lite i stolen.
Kunde så klart ha rundat hörnen framtill...
men hade fullt upp med att få till alla fyra fack för
skumgummit och att återanvända dragkedjorna från originalet.
Från början var klädseln vit,
men vid en tvätt så krympte fodralet
och jag försökte sy ett nytt grönt,
utan att sy delarna som göra att klädseln inte hasar ner från stolen.
Blev inte alls så bra.
Till stolen sydde jag ett kuddfodral av resterna från köksgardinerna,
Gillar stadkanten på linnetyget och det blev en dekoration
på kudden när jag tvingades skarva spill bitarna jag hade kvar.
Linnetyget är också från Ohlssons tyger.

Inga kommentarer: