01 december 2014

Skinnpåse

 Beskrivningen till den här skinnpåsen har suttit på anslagstavlan i syrumet länge.
Lotta Rahme har den med i sin bok om beredning av fiskskinn.
Skinnpåsen är fotad på en av timmerväggarna, här novemberfrostad.
Jag har inte berett något fiskskinn så jag tog vad som fanns hemma; 
rester av min gamla mocka jacka 
som jag vände ut och in så jag fick skinn-sidan utåt.
En tvinnad tunn läderrem drar ihop påsen tillsamman med en brun snörstopp.
Har fler idéer och vill sy flera. :)

4 kommentarer:

Glaver sa...

Den va jättefin. Din bakrundsvägg är oxå helt bedårande, alla årstider. Ha en fin dag// Malin

Kraja Maria sa...

Tack snälla Malin! :)
Håller med om att timmerväggarna är fina året om, fascineras av hur de ändrar utseende efter väder, vind och årstid. :)

Pyssellycka sa...

Verkligen fin. Och en vacker bild dessutom!

Kraja Maria sa...

Åh tack och tack snälla Pyssellycka! Det värmer. :)