05 december 2014

Bisam-återbruk

Händerna fryser när jag kör fyrhjulingen
 eller när hundarna drar sparken (ett av mina stora nöjen på vintern),
jag har en skinnkappa fyndad på loppis för 50 kr
och ett bra mönster som jag sydde efter för två år sen.
Så då var det inte så mycket mer att göra än sy ett par varma vantar. :)
Pälskappan är sydd av bisamråtta,
jag ritade ut delarna så att håren ligger från fingertopparna mot handleden för bättre funktion när jag kör.
Den randiga vanten på bilden är fodervanten,
sydd av den här loppisfyndade tröjan tvättad i 60 grader för tovning.
Varma mjuka vantar. :)

2 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Hrm.. bisamråtta låter ju si så där att ha på sig, men när man ser dina handskar är de både snygga och man förstår att de också är varma. Bra återbruk dessutom!

Kraja Maria sa...

Ha ha, ja bisam är kanske inte favoriten, men man tager vad man haver när det är återbruk. :) Och varma, de är verkligen Borgmästaren! :)