14 november 2014

Omgjord och förnyad

Återbruk, gör om, förnya, tänk om, byt bort, byt till, skänk, köp begagnat...
allt det ligger mig varmt om hjärtat och tilltalar mig ofta mer än köphysterin i affärerna på stan.
Den här vita Esprit blusen har jag fått i ett klädbyte,
använt den några gånger med tycker den påminner lite för mycket av en lucia särk så jag ville göra om.
Ett rödbeige band syddes fast runt halsen,
knapparna byttes ut
på höger axel syddes en loppisfyndad virkad liten duk dekorerad med en knapp
Knappar på baksidan
Samma band runt ärmarna och en knapp på det.
Blusen får gärna flytta hem till någon som vill använda den.
Storleken är Esprit L
Pris 100 kr
+ ev frakt (posten)

2 kommentarer:

Susanne H sa...

Snyggt! Det verkar verkligen roligt med återbruk och jag ska nog också försöka ge mig på det :)

Kraja Maria sa...

Susanne H!
Återbruk släpper loss kreativiteten tycker jag. :) Så roligt!
Roligt att du gillar min blus.
Lycka till med ditt återbruk! :)