05 november 2014

Favorit pysselbok

För några år sedan fyndade jag min absoluta
favorit pyssel bok på en loppis i grannbyn.
Mycket möjligt att någon kan ta illa upp av detta,
men det är inte min mening och isf ber jag om ursäkt.
Pysselboken är en gammal bibel från slutet av 1800-talet,
texten är gammal och lite svårläst, bladen har gulnat.
Sidor från bibeln har jag klippt till så de ska passa
och sen limmat fast på en stor glasburk.
Stjärnan är klippt efter formen på en pepparkaksform.
Limmet är decopagelim - hemma gjord;
lika del vatten och Skollim,
blanda och pensla på under papperet och sen över.
Svårt att fånga mysljuset när fotograferingen görs i mörkret.
Men testa, det blir så fint ljus! :)


2 kommentarer:

Evashusotorp sa...

Fint, ska prova på jag också

Kraja Maria sa...

Tack Evashusotorp! Ja prova du med, det är enkel och roligt pyssel. :)