07 november 2014

Enkelt återbrukstips

Det här med spets i nederkant på tröjor har ju setts ett tag i butikerna.
Har hela tiden tänkt att "hur svårt kan det vara att fixa själv"?
Mitt största problem är att hitta en gammal tröja
i garderoben som jag kan tänka mig försöka piffa till...
Valde till slut den här toppen som kommit till mig i ett klädbyte med en vän. :)
Klädbyten tycker jag är en strålande bra idé på hur man billigt och enkelt får en ny garderob. :) Bara rensa ut det man inte vill ha kvar och byt ihop med vänner i samma storlek. Oftast blir alla nöjda.
Spetsen är från en virkad bomullsgardin köpt på loppis.
Jag mätte till så den räckte runt,
sydde i hop spetsen i sidorna.
 Nålade fast spetsen i tröjan så att jag kunde sy fast den en bit in från kanten,
dvs t-shirten hänger över spetsen med den gamla fållen, ca 2-3 cm.
Sydde fast med tvillingnål för att behålla tröjans töjbarhet.
Ett ganska enkelt men lyckat återbruk va?
Jag tycker det blev som en ny tröja:)

Inga kommentarer: