20 juli 2014

Jakten blir rooosa i år!

På en jobbresa till Norrbotten i mars fick jag beställningen i det här inlägget.
På ny jobbresa i Norrbotten i juni fick jag möjlighet att mäta den pointer som ska ha täckena.
Krävdes visst tänkande och förändringar för att få till denna jaktväst.
Täcker en ömtålig pointer bröstkorg,
dragkedja med kardborre på ryggen,
svart resår i sidorna för extra passform.
Osäker på om jag träffat rätt for jag till minsta pointern jag känner till i krokarna hemma och provad. Blev tight...men förhoppningsvis är Norrbottens-pointern mindre.
Om inte är det bara att börja från början och göra ett nytt förösk.
Ett värmetäcke special önskades också.
Istället för svart microfleece på insidan så är det samma gröna vind- och vattentäta tyg på båda sidor med microfleece som foder. Allt efter köparens önskemål. 
Nu är det bara hålla tummarna att täckena passar hunden och att dess ägare blir nöjd...

 
 

Inga kommentarer: