18 maj 2014

Turkosa ben

På jakt efter en helt annan sak fyndade jag denna möbel i ladugården.
Dammig, sliten och grön.
Slipade med maskin,
tvättade
och slog på två gamla bräder uppe på de gamla.
Blev ett avlastningsbord inne,
funderade på att måla benen vita,
men den turkosa färgen som kom fram efter lite slipning är så fin...
Snabbpyntat med andra fina fynd;
trälåda från ladugården
renhorn från fjället
älghorn från jakten
ripan present
...
Detta får bli mitt bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning.

9 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Neeej vad snygg!
Jaaa, menar jag, men är så otroligt avundsjuk på pallen att det blev ett stor nej...
Nej för att den ska vara MIN, MIN, MIN.
.....My presious.....

Kraja Maria sa...

Ha ha ha!
Tack Klockarbarn! :)

Kraja Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lopplisa sa...

Så snygg pall/avlastningsbord!! Fint att du lät benen vara turkosfärgade, mycket läckrare än vita!

Jessika sa...

Vilket fint bord det blev!

Sara Mattsson sa...

Jättesnygg! Håller med föregående talare om att de turkosa benen passar jättebra.

maria sa...

så snygg den blev , passar perfekt ihop med dina övriga fynd .
du har ett tränat öga förstår jag .

Anonym sa...

Klokt att inte måla vitt, den är ju helt underbar som den är.

Therese sa...

Guuuuuud så fin! INTE måla om, det är just sådan patina och historia som är så vackert, dessutom vackra detaljer som ligger där ovan, helt i min smak! KRAM KRAM