12 maj 2014

Piffat med rutor

Bättre sent än aldrig.
Nu har även jag fattat det här med kontaktplast/dekorplast.
Plasten i de här radioapparaterna verkar inte klara sol och värme så bra.
Den här har stått i fönstret några år och blivit mer gul än vit (syns inte alls på den här bilden), ytan har även blivit nästan klibbig.
Med en remsa dekorplast på så ser den nästan ny ut igen och får stå kvar i köket ett tag till.

Uppdaterat: Kika in här hos Klockarbarn för flera återbruk. Ny utmaning varje vecka. :)




9 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Bra gjort. Detta inlägg passar i min utmaning så länka gärna om det så bara blir denna veckan.

lopplisa sa...

Så mycket snyggare!! He he.. snart kanske även jag fattar det där med kontaktplast! Tack för frystipset på min blogg! Verkar helbra!

kolossaltpyssligt sa...

Tjusigt värre! Kanske blir en härmapa på den :-)
Ha en fin kväll!! //Petra

kolossaltpyssligt sa...

Tjusigt värre! Kanske blir en härmapa på den :-)
Ha en fin kväll!! //Petra

Linda sa...

Jättesnyggt!

Åsa.Li sa...

Snyggt och enkelt helt i min smak.

Tyg och otyg sa...

Så har det blivit med min radio (av samma märke) också. Plus att den är rätt dålig även i funktionen. Snart åker den nog ut. :)

Kraja Maria sa...

Tack snälla ni för fina kommentarer! :)

maria sa...

Så läcker den blev .