16 april 2014

Randigt återbruk med en liten spets

Den här fodrade kjolen är ett randigt återbruk.
Jag hade en vision och landade ganska nära. :)
Började med den här tunikan som köptes på Kupan enbart för det fina tyget.
Tänkte först bara klippa av den under bysten och vända den upp och ner till en kjol, men det blev inget bra alls...
Istället klippte jag våder av tunikan så länge det räckte. 
Två våder saknades och jag valde här att klippa ut de av en stor bordsduk.
Fickan i sidan är original från tunikan.
Fodret på insidan är en stuvbit jag hade i tyglagret.
Till linningen användes nederdelen på tunikan som redan var fodrad och klar.
Dragkedja i sidan som sys utanpå och blir en fin dekoration med sin lilla spetskant.
Dragkedjan är köpt hos Sydilla.
För att få ihop tygerna rynkade jag fast en remsa av tunikan mellan våderna från duken.
Kjolen blev tyvärr för stor för mig och jag har ingen lust att sy om den.
Så faller den någon i smaken så är den till salu, bara säga till.

Inga kommentarer: