08 april 2014

Återbruk för lyse

När huset renoverades för snart 4 år sedan så slängdes massor av material och detaljer pga de var trasiga, men många "bra att ha saker" lyckades jag spara hela.
I källaren satt flera lysarmaturer med mjölkvita glaskupor, flera sitter kvar idag också.
I pannrummet fanns en i klarglas.
Den här har jag diskat upp noga så den glänser igen.
Ett glasfat fylldes med bla mina stenfynd från Frankrike,
sen lampglaset på och i med ett stort värmeljus.
:) Mer än nöjd! :)
Tänk vilken stor variationsmöjlighet; 
fylla med vatten och sätta i blommor eller flytljus
fylla mer röra till middag
fylla med påskgodis
...

2 kommentarer:

Sanna sa...

Smart återbruk! Snyggt! <3

Sanna sa...

SV: Tack och skoj att du ville delta i min utlottning! =) Bara du länkat här i din blogg så skriver jag upp dig för en lott.. ;)