14 mars 2014

Återbruk delux 2.0

Återbrukat den här väskan,
Sydd av morfars canvas-presenning och en gammal skinnjacka.
 Fodrad med samma tyg som den förra väskan, ett loppisfyndat bomullstyg i lila-rosa toner.
En ficka på insidan i skinn.
Lappat och lagat med utklippta stjärnor i canvas och i skinn.
Spännet på bilden och de som håller fast axelremmen är sparade spännen från kasserade väskor.
Tack ni snälla som skänker era trasiga väskor till mig så jag får slakta och spara det som går i syfte att återbruka! :)
Locket har en insida i canvas och en utsida av en skinnjacka som jag vänt ut och in. Ett tips är att göra så då många skinnjackor har en ful utsida, men insidan kan vara en riktig skatt.
Axelremmen har jag sytt av canvasduken och kantat med remsor från skinnjackan.
Mycket piller var det med den här väskan,
är inte helt nöjd ännu tror jag, kanske gör jag om den eller så använder jag den som den ser ut. Det visar sig med tiden. :)

4 kommentarer:

Therese sa...

Wow! Du trollar verkligen med det du återbrukar, skitsnygg väska! Önskar dig en fin fredag och härlig helg, här blåser det så jag tror taket ska lyfta, men solen lyser, alltid nått ;-D KRAM!

Anonym sa...

Men så fin denna blev också! :) Känns dig riktigt stolt över dina kreationer :) så himla duktig du è!

Kram/Marie

Anna sa...

O vilka fina väskor!

Libe sa...

den är ju bara så läcker !