31 mars 2014

Ännu en klänning

Verkar visst ha snöat in på klänningar just nu...
Ännu en klänning, grundstorleken är L men jag sydde den utan sömsmån och då börjar den passa mig lite bättre.
Tyget är 100 % bomull med viss stretch, minns tyvärr inte vart tyget kommer från, men jag vet att jag sytt av det tidigare iaf.
En av sömmarna dekorerade jag med en bit smal röd zick-zack-band som jag tycker lyfte klänningen helt.
En lite söt klänning i färger som jag verkligen gillar; vitt, blåt och rött, och därför får klänningen nog allt stanna i min egen garderob.

4 kommentarer:

Therese sa...

Läcker! Ser ut som en delikat del ur en fin gammal kaffe servis med det röda å blåa, i kombo med mönstret. Gillas! Ha en riktigt fin vecka <3

Heimlaga sa...

Romantiskt sportig i en fin kombination!

Alviti sa...

Jättesnygg klänning. Fin modell och härligt tyg :)

Kraja Maria sa...

Tack snälla för era fina ord!
Sportig porslinsklänning...ja varför inte! ;)