21 februari 2014

Jeansbädd

Äntligen har jag prioriterat detta och fått det klart!
Förra sommaren snabbsydde jag en prototyp, se här.
Var aldrig riktigt nöjd men först nyligt tog jag mig tiden att fixa detta.
Klippte ut jeansbitar 12x12 cm
ansträngde mig för att sy ihop de blandat utan att det skulle se planerat ut,
tycker jag lyckades bra med det.
Vek ihop ett täcke och en bäddmadrass och la i jeansfodralet,
nu ligger man mjukt och skönt på kökssoffan i det blå köket.
Den här och den här kudden ligger på soffan.
Finaste återbruket! 
Nöjd soffägare. :)

Tacksam till de snälla personer som skänkt sina jeans till mig.
Om någon vill skänka sina gamla avlagda jeans så tar jag tacksamt emot de,
för att återbruka jeans ger mersmak! 

4 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jeans är användbart! Så även kökssoffor!

Anonym sa...

Blev jättefint! :) ja, jeans är verkligen användbart!

Må så gott!
Kram/Marie

Åsa.Li sa...

Jätte snyggt!

Therese sa...

Supersnyggt!!! Är skoj att du är så kreativ och gör så mycket fint, återbruk at its best :-D Njut nu av en härlig vårvinter, hoppas solen visar sig mer hos dig än här, för jag hade gärna sett den lite mer ;-D KRAM!