17 januari 2014

Blått återbruk

Läste hos Sofi att marint och jeanstyg var bra,
modemedveten som jag (inte) är så sydde jag återbruk i jeanstyg och marint. 
Klänningen ovan sydde jag 2010, tänkte fel i slutet vilket resulterade i att jag inte ville använda den,
trots allt har klänningen ändå blivit kvar i väntan på.
Klippte isär, valde ny överdel, klippte den i rätt längd, sydde ihop.
Klart.
Överdelen är en herrskjorta som krävde lite lagda veck för att passa ihop med kjolen.
Tack ML för att du tänkte på mig när ni rensade garderoberna hemma!
Gillar den mycket och tror att den får stanna kvar i min egen garderob.
Men skulle någon va intresserad av den och vara snabbare till beslut än jag, bara säg till! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiin! :)

Kram/Marie

Mamma Mia sa...

Det är hur fin som helst. Det ser så lätt ut att återbruka men jag tycker det är svårt men så har jag inte så mycket syvana ännu. Köpte en herrskjorta som jag skall försöka att sy om till en singoalla blus "typ"
Det får ligga och mogna lite först.
Kramis Mamma Mia

Kraja Maria sa...

Tack för att ni tar er tiden att lämna fina ord!
/Krajamaria