29 november 2013

Renhorn i taket

Äntligen kom de upp i taket!
Det var många år sedan jag såg de här fina takkronorna och ville ha en egen.
Ekonomiskt sinnad som jag är så plockade jag hem fällhorn som jag kom över på mina turer i skog och fjäll.
J hjälpte mig fästa ihop hornen med ståltråd,
jag täckte sen över med tunna remsor skinn som jag skar ur en gammal skinnjacka,
upphängd i fiskelina.
Att det är fällhorn ger mer liv i kronan än om det varit avsågade horn vid slakt,
nu är det många olika nyanser i kronan och den är inte så där "perfekt" som jag skulle gjort den om jag haft horn i överflöd.
Inte helt nöjd med belysningen, måste klura vidare på den...kanske är finare med ljusslinga trots allt...
Men mycket nöjd att den hänger på plats nu iaf och passar så fint in i rummet.


1 kommentar:

lopplisa sa...

Jädrans vad snygg!!! Riktigt läcker skapelse!