01 november 2013

Jeansåterbruk

Nyligt fick jag en fin eftermiddag med mamma och syster
och mängder med jeans som snälla människor skänker till mig.
Uppgiften var att sy nya kuddar till stugan,
valfritt utseende men jeans skulle vara basen så det alla håller ihop.
Här är kuddarna som syddes
(en usel bild fotad i mörker).
Den längst fram är ett återbruk av grå jeans och en ev hemvävd gammal kudde som funnits i stugan länge...
Den här sydde jag,
klippte rutor av ett par jeans, sydde ihop sida vid sida,
täckte alla sömmar med ett bomullsband.
Super nöjd och hade svårt att slita mig från den!
Att återbruka jeans är så roligt! :)

3 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Oj vilken fin kudde! Nu blir jag sugen på att minska jeans lådan. Har dendens att bli överfull. Ha en fin helg!

Helga sa...

Asså så himla fin! Kombinerat jeans + rutor, kan det bli bättre? :)

Mikaela Gottfridsson sa...

Håller med om att rutkudden var riktigt snygg! Har en idé om att sy ett gäng kuddar till soffan här hemma och jeansåterbruk vore ju kul.