21 september 2013

Kalaallit Nunaat

Min pysseltid har varit låg länge nu, av olika orsaker,
förhoppningsvis kommer den i balans med övriga livet snart.
Har nyss kommit hem från Grönland,
en underbar ö med fina människor där jag hittat lite inspiration här och där.
 Pälsskinn är stort på Grönland,
där finns tradition, sälar och kunskap.
Sälskinnen bereds på Grönland.
Inspirationen började i Great Greenlands katalog.
De fina kläderna ovan kommer ur katalogen.
Sen fick jag upp ögonen för sälskinnsväskorna,
smygfotade folk på bryggor och flygplatser,
De två översta är garanterat från Great Greenland.
Hade jag bara kunnat bestämma mig hade en väska fått följa med mig hem.
I Nuuk såg jag dessa fina jackor,
önskar jag hade köpt en att ha på dagens kalla älgpass...
I Nuuk och Kangerlussuaq fanns finaste sälskinnsskorna att köpa...
Moonbootsen är ju så mycket finare än de neonrosa jag hade som liten.
Hade jag varit ett fan av Converse hade jag absolut köpt ett par i sälskinn!
I väntan på pysseltid så kommer mer inspiration från Grönland. :)




3 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

I brist på pysseltid är det inte så fel att ladda inspiration :)Grönland va spännande!

lopplisa sa...

Ojsan! Ett otippat, men spännande resmål!! Semester??

Therese sa...

Åhhh så fina bilder och inspiration du delar med dig från Grönland! Svärfar har jobbat där så värmor har ett sälskin på väggen som jag är rätt avis på ;-P Själv sitter jag i valet å kvalet om jag ska försöka pruta på en möbel jag hittat på returmarknaden i dag men som jag tyckte var för dyr...