02 augusti 2013

Pisseskor...

De bekväma stövlarna har länge haft ett hål på skaftet och tagit in vatten.
Laglapparna sitter aldrig fast, så i sommar åkte saxen fram!
Klippte av skaften så de blev högre fram och bak..
Ramlade ner till Sydilla och köpte en meter lila vikresår som jag först limmade fast och sen sydde fast runt kanten.
Symaskinen är verkligen inte anpassad efter att få in en stövel, zick-zacken blev ju extra kreativ som synes... :)
Gillar mina nya skor!
J kallar de för pisseskor...
Mammas farbror var lika kreativ som jag och klippte av sina stövlar vill jag minnas.
Rekommenderas!! :)
 
 

3 kommentarer:

maria sa...

se där vilken fiffig lösning

lopplisa sa...

He he.. sådana fina pisseskor skulle jag också kunna tänka mej! :)

Therese sa...

Japp äkta pisseskor :-D Har ett par med som borde gå det ödet till mötes, å med ett kantband så där blev det ju riktigt snyggt :-D KRAM!