12 augusti 2013

Marint tema

Inspirerad av fina semesterdagar på Västkusten fixades ett marint tema till i uterummet efter modellen "det får inget kosta".
Två jättebilliga små fyrar inhandlades och ställdes på fat av S som sen dekorerade med mina snäckskatter från livet på Vesterålen i nord Norge.
Glasflaskorna stod i matkällaren.
En väggdekoration såg jag för dyra pengar i butik på Västkusten, fotade och gjorde min egen variant av stuvbitar jag hade hemma, allt blev bra utom stjärnorna som målades med tygfärg.
En lånad fåtölj med en nysydd kudde av en restbit från en gardin fyndad på Kupan.
Fina blommor från mammas rabatt satt i stor glascylinder.
Får räcka som mys och pynt i år.
Kostnad: ca 60 kr för två fyrar + kvalitetstid vid symaskinen. :)

2 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Jätte fint! Älskar att de kan bli så stora förändringar med minimalt med pengar:-) Finns så mycket man kan göra och de mesta har nog folk hemma de handlar bara att tänka lite annorlunda och flytta om grejerna.

Therese sa...

Riktig snyggt, å jag gillar när man trollar av det man hr ist för att köpa dyrt!!!! Önskar dig en fin vecka <3 KRAM