19 augusti 2013

Lugnare hall

I sommar fick jag hjälp av min händige och snälla bror att öka lugnet i huset.
Hallen i finentrén har i många år varit kaosartad och rörig.
Dörrarna blev över när min bror bytte hemma hos sig,
allt byggmaterial fanns efter lite letande på gården.
Endast mängder med dyr färg som måste inhandlas, dörrarna målades 4 gånger för att fulfurun skulle täckas.
Mitt emot den nya garderoben står mitt fina loppisfynd, en hög stor sekretär.
De fina oljekannorna och fönstret snubblade jag över under vårstädningen i ladugården.
Nu är hallen fin!
Nästa rum för en inredningsinsats är sovrummet!
Hjälp!!

7 kommentarer:

Heimlaga sa...

Håller med om att hallen nu ser lugnare ut! Och reflekterar-utan att värdera-att lika mycket kraft som du nu satte på at måla dörrarna för att "fulfurun" inte skall synas, så har någon satt på att ta fram furun synlig i din sekretär, och sannolikt därmed avlägsnat en ådermålning. Vad är egentligen vackert, och vad är trendigt?

Kraja Maria sa...

Så sant! Kloka ord. Jag gillar furu, övriga dörrar i huset är vitlaserat och många möbler i huset ser ut som sekretären. Men dörrarna i garderoben var lackade och inte vackra alls. De krävde vit färg för att lugnet skulle infalla i hallen. :)

Klockarbarn sa...

Lugnt och fint!
Vi har gjort vår hall också här i sommar. Inhandlade ett skoskåp som rymmer väldigt många skor eftersom det är dubbla rader inuti varje låda.
Den har vi också gömt ytterkläderna fast i en mer garderobsliknande möbel. Jag är nöjd över ett lugnare intryck. Nu har vi bara en hall kvar och även vi sovrummet....men först måste vi byta avloppet som läcker i källaren. Bila källargolv står på listan framöver. Sen vidare ut i lilla trädgården och dess avlopp. Pust

Frida - Vita Villan sa...

Så fint det blev och mycket lugnare intryck då man inte ser alla kläder och skor. Bra idé att använda sig av gamla fina dörrar. Tummen upp!

Therese sa...

Men så bra det blev med dörrarna!!! Jag gillar även dina oljekannor, ska vara lite "udda" sker som man inte väntar sig i inredningen, det gillar jag :-D

sofia sa...

Wow!! Grymt! Så himla härligt att återbruka gamla dörrar istället för ikea-garderob.

Anna Truelsen sa...

Vilken bra ide! Jättesnyggt!