23 juni 2013

Topp med spetsar

En stund vid symaskinen resulterade i denna topp.
Började med den här vita skjortblusen från Björn Borg.
Plagget är i bomull med struktur, jätte skön!
I halsen en elastisk spets,
på bröst och mage fina spetsdukar från Kupan.
I ärmkanten en bomullsspets.
Sydde den på samma sätt som den här, klicka för beskrivning.
Inspirationen kommer härifrån.
 
Toppen skulle gärna vilja komma hem till någon som tror sig ha användning av den.
Byter den gärna mot några avlagda jeans, ett paket gott kokkaffe, en stämpel med en fjäder på, en välläst pocketbok, ett garnnystan...eller något annat skojigt!
Toppen är i strl 40/42 (enligt Björn Borg strl L).
Uppdatering: Toppen har flyttat till Marie.

7 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Hade gärna byt med dig men de är fel storlek:-( Tok fin!

Anonym sa...

Jättefin! :)
Byter gärna med något du önskar :)
Kram/Marie

Kraja Maria sa...

Sommartoppen är din Marie!

Pia sa...

Vill du fortfarande ha jeans? I mitt grovsoprum ligger det allt som oftast jeans slängda. Jag har tagit hand om en del under åren men många får jag lämna kvar för annars drunknar jag i dom. Jättesynd, vet ju att det bara lämnas till förbränning annars. Men om du vill ha så kan jag ta hand om och skicka dom till dig :)

Kraja Maria sa...

Hej Pia!
Så otroligt snällt av dig att tänka på mig! :)
Skicka ett mejl till mig på krajamaria(att)live.se så ska jag svara dig där.

Anonym sa...

Åå, tack Maria! :)ska se vad jag har som kan glädja dig!

Kram/Marie

Pia sa...

Mejlat nu :)