28 maj 2013

Tallrikshylla

I bytet med målaren blev även tallrikshyllan vit,
här fylld med fina gamla tallrikar, nya ljuslyktor, mina egengjorda canvastavlor med bilder från mammas barndom på fjällkanten.
På byrån en loppisfyndad duk och en födelsedags hortensia från finaste S & A.
Tallrikshyllan finns i köket och hänger över den dyrbaraste möbel jag äger;
en byrå som jag och mormor gjorde i ordning till mig för säkert 25 år sedan. En fin pysseldag på gården där jag bor idag.
En byrå som omöjligt kan ersättas!
Så här såg det ut innan målaren sprutade hyllan.
Jag gillar det bättre nu! :)

3 kommentarer:

maria sa...

härligt med möbler som har en personlig historia . hyllan blev toppen fin i vitt .

sofia sa...

Så himla fint, både ommålade hyllan & byrån!

Anonym sa...

Tack!!
/Krajamaria