25 april 2013

Nu blommar det!

En blommig topp sydd mellan varven med alla markeringstäcken och värmetäcken.
Mönstret är från Allt om Handarbete Sömnad nr 2-2013
Jerseytyget är en stuv från Ohlssons tyger i Umeå, brun botten och härliga glada färger i blommorna.
Toppen blir mitt bidrag till utmaningen hos Fiffiga Systrar.
Modellen är inget för mig, men kanske någon annan?
Strl L enligt mönstret, men den passar nog strl M och XL också.
Om någon är sugen på att lägga vantarna på toppen så byter jag den gärna mot ett gott te, en välläst pocketbok, ett gäng tulpanlökar eller något annat trevligt. :)
Uppdatering: Toppen är nu bortbytt.


5 kommentarer:

Maria JAG BLOMMAR sa...

Vårigt och fint!

Helga sa...

Kul att du blir glad för kommentarerna :) Jag tänker lite som så att om jag har tid och tycker något är fint så borde jag ju säga det. Toppen var fin, kanske inte riktigt min modell men himla fint tyg! :)

Elo sa...

Jag gillar topen :-) Kan den följa med söderut och om den stannar så får du med dig nåt annat norröver.

Kraja Maria sa...

Toppen är din Elo!

annas alster sa...

Jag tycker att toppen var snygg och tyget to die for!!! Du har inget kvar som du vill bli av med? :)