10 april 2013

Mönsterstickning

Färdig! :)
I januari började jag sticka dessa sockar,
både de härliga människorna på stickcafét i Krokom och mamma har hjälpt mig förstå beskrivningen (som  jag upplevde rörig och svår).
Beskrivningen hittas här,
Det bruna garnet jag använt är precis som enligt beskrivningen; Drops Fabel,
det gula är en dyrbar gåva, ett ullgarn färgat med skalet av gullök.
Att sticka mönster var roligt, men att göra det på en socka och precis hela tiden med minskningar och hoptagningar osv gjorde det mer avancerat än roligt.
Resåren är stickad med för grova stickor så den håller inte ihop så bra., men skaftet där mönstret börjar är stickat hårt så de stannar uppe.
Och jag har faktiskt slutfört båda sockarna nu!
Stolt och imponerad att jag klarade av min utmaning till mig själv. :)
Frågan är om jag törs använda de eller om jag ska fega ur och rama in de...
Nästa sockar jag stickar får bli efter Signes modell, svår men så mycket enklare! Och jag vill ha ett grövre garn så det går lite raskare! :)
Vad ska jag sticka nu???



6 kommentarer:

Anonym sa...

Djupt imponerad, så fina de blev! /Eva

Titias pyssliga hörna sa...

Jättefina!

Anonym sa...

Superfina!!


Kram/Marie

Helga sa...

Jättefina! Tycker det verkar väldans krånligt att sticka mönster på sockar!

Birgitta sa...

Wow, jättefina!

Therese sa...

Wow! Så impad jag blir, att sticka sockar utan mönster är nog så svårt om du frågar mig ;-P Tackar för tipset om ohlssons tyger, ska ner i veckan å ska försöka hinna kolla då! KRAM!