07 april 2013

Jerseyklänning

Lyckades pricka in Sydillas öppettider en dag före påsk,
bland alla fina tyger fick jag hjälp att hitta ett bra mönster på en klänning.
Mönstret är från Onion, det här.
Sydd i våder och med raglanärmar.
Klänningen sydde jag av den här fina tunikan (fram, bak och ärmar)
och ett par svarta hängbyxor (sidovåderna), båda i jerseymaterial.
Återbruk är oftast trixigare att få till än när man klipper delarna i metervara, tycker jag.
Men syr man av metervara är det ett enkelt mönster att sy efter och jag rekommenderar fler att testa just det här mönstret. Passformen kan justeras riktigt bra  tack vare att klänningen är sydd i våder.
Ska leta tyg hos Ohlssons och sy fler av denna modell. :)

3 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Klänningen är väldigt fin och har en smickrande skärning för mig som är lite rultig. Gillar återbruk och du är ju väldigt duktig på att återbruka.
Hälsningar Mamma Mia

Heimlaga sa...

Snygg! Annars tycker jag ofta att trikåklänningar känns som nattlinnen, men det gör den här definitivt inte!

Titias pyssliga hörna sa...

Jättesnygg!!!!!!