01 mars 2013

Väska i denim

Under veckans jobbresa hade jag förmånen att kunna svänga förbi Sockenvägens söta och plocka upp en generös gåva; en stor kassefylld  med avlagda jeans till mig att skapa något nytt av. Tack! :)
Grundmönstret (storleken) kommer från senaste numret av Allt om Handarbete Sömnad, men med egna förbättringar. 
 Benen från två par jeans syddes ihop till ett stort tygstycke.
Handtagen är egensydda av en randig gardin fyndad på Kupan.
Fickan på framsidan är så klart orginal bakfickan på ett par jeans.
Väskan ör fodrad med en turkos tygstuv jag bytt til mig
Väskan stängs med en grov dragkedja.
Sidorna kan man knäppa i hop när väskan inte är fullproppad.
Modellen på väskan är bra
återbruka i jeans är roligt
sömnaden inte så fin på vissa ställen pga många tjocka lager som gör det knöligt att sy vissa sömmar.
Återstår att se om den används eller om jag återbrukar om den igen! :)


2 kommentarer:

Åsa.Li sa...

Älskar jeanstyg Snyggt!

Anita sa...

Dessa jeansgåvor är ju bara bäst!! Härlig väska du fått till!