18 mars 2013

Spetspyntat

Ännu ett återbruk,
Startade med den här bruna klänningen från Capri, ett loppisfynd i rätt storlek men som jag inte riktigt trivs med, så då kunde jag lika gärna klippa i den, kan inte bli sämre.
Klippte av klänningen i höjd med sprunden i sidorna,
Sen sydde jag fast en spets nedtill, samma som jag använt till det här återbruket.
Kragen dekorerade jag med nederdelen på spetsen, klippte och sydde fast den vågig för större effekt.
Funderar på om skärpet ska dekoreras med spets eller inte, kanske behövs det, eller så blir det för mycket? Jag gillar den mer nu, men är inte säker på att den kommer användas av mig, så är någon intresserad av den så varsågod! 200 kr + ev frakt och den unika klänningen är din. Storleken är 40.


2 kommentarer:

Ninni sa...

Så fin den blev! Tänk vad man kan förändra med lite spets och fantasi. Måste nog ta mig an mina "omgörningsprojekt" i kassen i källaren. Betar jag av ett åt gången så borde det väl vara möjligt:)
Kram/Ninni

Susi sa...

It turned out super pretty!!! :) xo