06 februari 2013

Värmande återbruk för 70 kr

Har sytt en jacka av en kappa.
Originalet var en marinblå ullkappa fyndad på Kupans utförsäljning för 5 kr
Fodrad med tygstuv från Kupan för 25 kr
Dragkedja från utförsäljning i Undersåker för 40 kr
Mönstret är från Ottobree och var till en velourjacka,
så ärmarna är smala...
Helfodrade jackan, vilket så klart inte originalmönstret var.
Fickor i sidorna.
Jackan är marinblå och inget annat, fotoljuset mycket svårt nu...
Pynt på huvan.
Trots massor av tyg i originalkappan så fick jag skarva för att få till huvan.
Ingen aning om jag kommer använda jackan,
men den var oavsett mycket rolig att sy.
Blir nog mer sytt snart i ulltyg... :)
Tack för fina ord om min jerseytopp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va fin den blev!!
Du è så duktig Maria :) önska jag hade litet uns av din sykunskap ;) så roligt att kunna göra "egna" kläder i sin egen stil och smak!

Kram/Marie

Helga sa...

Coolt! Vad duktig du är :)

Kraja Maria sa...

Tack snälla ni!

Heimlaga sa...

Vilken förändring! Jag köpte också en brun ullkappa på Kupan en gång med liknande avsikter. Men sen kom jag på att jag kanske någongång-typ 1 gång vart annat år-kanbehöva just en kappa. Så den hänger ännu osönderklippt...