15 februari 2013

Skjorta blir kjol

Inspirerad av artikeln om återbruk i Expressens Handarbete & Pyssel.
En kjol sydd av enbart skjortärmar, 4 st.
Idén är strålande!
Lite klurigare blev det då jag inte visste att manschetterna på en herrskjorta (den rutiga) och en damblus (den rosa) knäpps åt olika håll.
Nederdelen formade jag vågig efter ärmarnas form vid axeln.
Kanske utvecklar jag idén framöver, just den här är inte användbar då den är alltför stor.
Det smarta med idén är:
Återbruk
Knäppningen får man gratis och ingen dragkedja behövs
Linningen klar och fin från början
:)
Det här inlägget bidrar jag med till Susannes återbruksutmaning.
 


5 kommentarer:

Maria sa...

Himla smart!

Susanne Johansson sa...

Helt fantastiskt fint! Om jag inte hade vetat att kjolen var gjord av armar så hade jag aldrig sätt det. jag håller på att lära mig att sy kläder och detta var ett bra nybörjare projekt.

Miris Skaparlusta sa...

Så himla fiffigt!!

sofia sa...

Vilken bra idé!

lopplisa sa...

Läcker! Och smart sammansättning av tyger... ja, jag antar att kjolen ger bäraren en fin silhuett, fläskborttrollande helt enkelt! :)