24 februari 2013

Prickar & makroner

Finaste S har hållit mig sällskap i syrummet i dag.
I julklapp 2012 fick hon en sydag med valfritt alster att sy i nyköpta tyger efter hennes smak.
Förkläden valde hon då de jag sytt tidigare sen länge är för små.
Så två fina förkläden sydde vi tillsammans.
Modellen skapade jag efter de önskemål S hade.
Tygerna valde S ur Stoff och Stils katalog tidigare,
tunna bomullstyger som vi gjort mer funktionella genom att sy en klar vaxduk över.
S inspirerade mig och jag är sugen att sy ett eget förkläde nu. :)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga tyger S valde! :)
Jättefina blev de!

Kram/Marie

Helga sa...

Vad praktiskt med klar vaxduk, så kan ju alla tyger användas :)

lopplisa sa...

Smart idé!! Öppnar ju minst sagt för valmöjligheter som heter duga!! Fina!

Elo sa...

Min kommentar försvann visst, jag hade ju skrivit att macarons är söta ;-)