03 februari 2013

Jerseytopp

Fick för mig att det vore en bra idé att sy jerseytoppar till mig själv för att minska tygförrådet lite och utöka garderoben billigt.
Testade sy ett Ottobre-mönster. Mätte mina mått och landade på drygt en storlek större än normalt.
Resultatet blev detta.
Hyffsad i storlek fram, gigantisk bak (syns inte på bilden) och aningens för tighta ärmar, men längden bra.
Tygerna har jag återanvänt från den här hemsydda tunikan som aldrig blivit använd.
Jag letar vidare efter bra mönster till toppar, övertygad om att min idé att minska tyglagret och öka klädvolymen i garderoben är bra! :)


3 kommentarer:

Jenny sa...

Den är välidigt snygg!

Heimlaga sa...

Det är absolut en bra idé! Och när du väl fått till ett mönster du gillar så är det väldigt snabbt sen att fixa en ny. Utgå från det du använde nu och gör justeringar efter vad du inte tyckte var bra, så går det nog enklare än att börja från ett helt nytt mönster igen. För på bilderna ser den ju ut att sitta bra, så helt fel kanju inte grundmönsstret vara.

Helga sa...

Låter som en strålande idé! ;) Snygg topp!