13 februari 2013

Blir inte alltid som man tror....

Allt jag pysslar kommer inte alltid till bloggen,
riktigt misslyckade sådana tex...
Burkarna ovan blev jag inspirerad från Pinterest, här. Mitt resultat blev inte alls så fint som orginalet.
Mina glasburkar är diskade och glasklara igen, redo för något annat.
Här läste jag att man kunde göra ullbollar av garnrester som man knöt in i strumpbyxor eller te-kulor och tvättade så skulle de tova i hop sig, fungerade inte heller för mig, tovade inte i hop sig alls...kanske för att jag valde att koka de 10-15 min istället för att köra de i tvättmaskinen?
Strök i hop plastpåsar med strykjärn och sydde en tetra. Att stryka ihop plastpåsarna gick helt ok, men inget jag lär testa igen...vet inte vad jag ska göra med de ihopsmälta plastpåsarna?
Givetvis har jag även testat att klippa en halsduk av en t-shirt, även det har jag sett på Pinterest,
Min ser inte klok ut, givetvis aldrig använd...
Av en sarong jag köpt i Thailand för 12-13 år sedan ville jag förra sommaren sy en långkjol.
Sydde en tunnel, mudd i midjan, volang i nederkant. Längden var det enda som blev bra. Kläder som gör att man ser väldigt mycket större ut än man verkligen är går bort direkt...
Någon som testat ovanstående pyssel, lämna gärna en kommentar så jag får se finare resultat än jag levererat här nu! :)
Det är väll genom misstagen man lär sig?! :)

5 kommentarer:

Helga sa...

Tyckte kjolen ser fin ut! Kul att du lägger upp saker även om du inte blev nöjd! Tycker absolut du ska satsa på din kappa. Bättre med en lite vanligare modell som du använder än en ovanlig som bara hänger i garderoben? :)

Frida sa...

Jag har tovat ullgarn i strumpbyxa, fick ett blandat resultat! Berodde nog mest på olika kvalitéer på garnet. Tror att när du kokar så arbetas inte garnet, när jag kör i tvättmaskinen så rör det sig ju hela tiden och jag brukar slänga med en tennisboll och en skvätt såpa..

Villblomsten sa...

Jeg har ikke prøvd noen av delene , men ville bare si at jeg likte innlegget ditt :-)
Kjekt å se at jeg ikke er alene om å få varierende resultater når jeg lager ting :-)

Therese sa...

Så skönt att se att även ett "proffs" som du får mindre lyckade resultat i bland, själv hålelr jag mig ifrån symaskinsvarianterna av pyssel, så ja, risk finns att jag härmar din takkrona. Men ikväll njuter jag av mina gamla medicinburkar i brunt glas som blev perfekta ljuslyktor utan att jag behövde måla ;-D KRAM

sofia sa...

Haha underbart! Tack för att du delar med dig :)