27 januari 2013

Stickad & tovad mössa

Har stickat en mössa till mig själv.
Följde mönster; hela mössan stickad resår, men det verkar vara avancerat nog för mig att räkna två räta, två aviga, två räta osv... För mössan har repats upp många gånger!
Och eftersom jag stickade med ett nummer för stora stickor (de minsta jag hade) blev mössan för stor...
Chansade och kastade den i maskinen på 60 grader...
Efter lite töjning blev mössan bra nog! :)
Här är mössan innan tvättmaskinen, nog för modellen var pösig, men inte så här...
Det rosa garnet är merionull och en rest från syster.
Det petrolblå med lite grönt i är Alpaka Fashion.
I morgon är det stickcafé i Krokom och jag ska börja min stora utmaning, att sticka de här, har iaf lånat rätt stickstorlek till de.

2 kommentarer:

Helga sa...

Kul att tova! Har funderat på att tova vantar, fast då får jag ju sticka ett par först... :P Sockorna var superfina! Lycka till :)

Anonym sa...

Mössan blev ju jättefin. Lycka till med sockarna, är helt övertygad att du kommer klara det med bravur.
Kram på dig Maria
/Ammii