20 januari 2013

Mockaväska

Hade förmånen att få en avlagd mockajacka av K.
Har länge saknat den riktiga syglädjen,
men att sy den här väskan väckte den svagt till liv igen! :)
Väskan är sydd efter eget mönster,
fodrad med ett brunprickigt möbeltyg,
ett kraftigare mellanlägg så att väskan inte pöser ihop utan kan stå själv.
Handtag i mocka, ficka på insidan.
Dekoration på utsidan med en gammal fin spetsduk och en egengjord toffs i mocka och spets.
Väskan är till salu om någon är intresserad?
Pengar eller något roligt byte går bra. :)
Är du sugen att sy i grupp och få massor av inspiration och hjälp?
Klicka isf på bilden till höger för mer info!

5 kommentarer:

Glaver sa...

men dra på kasa va du e husku stårs!! den var ju jätte fin
vi syns på syhelgen!

Miris Skaparlusta sa...

Så snygg och proffsigt gjord! Ett tjusigt exempel på återbruk!

Therese sa...

Riktigt snyggt! Du är så händig, önskar jag hade en tiondel av din talang med symaskinen, men jag får luta mig på min övertalningsförmåga ist, skickade med tyg med mamma å hon skulle lämna tillbaka två kappor. Midigt ;-D Å tack för tipset om värmeväxlaren, ska ha det i åtanke, men mina luftrör är mest skraltiga pga av allergin mot del hundarna och så hästarna i ridanläggningen där vi höll til lför ringträningen... KRAM!

Anita sa...

Den blev ju kalasfin! Hoppas sylusten håller i sig, jag har oxå lite kämpigt med den emellanåt :)

Susanne Johansson sa...

Kanon fin väska. Gillar din originella dekoration med spetsduken