03 januari 2013

Afrikanska blommor

I våras bytte jag åt mig en nästan klar virkad filt av min kusin.
Filten är virkad av mjukt akrylgarn i blandade färger.
Startläget för mig + ett antal redan virkade blommor men inte hopsydda.
Jakten på loppis efter små nystan med mjukt akrylgarn visade sig vara svårt.
Likaså att virka lika fint som min kusin, jag virkar hårdare och inte lika noga, men så är jag inte ens i närheten av henns enorma talang och erfarenhet!
Så blev filten färdig iaf, lessnade på slutet vilket syns då det var dags att virka halva blommor för att fylla ut på kanterna. 
Trots den ojämna kvaliteten så är jag riktigt nöjd med att den är klar och kan värma mig i soffan. :)
Och jag tycker färgerna och blommorna är så fina! :)
 


9 kommentarer:

Helga sa...

Wow vilket fynd! Jättefint ju :)

Anonym sa...


Men guuud så fin den blev!

Vilket fantastiskt hantverk!

Ha det gott1
Kram/Marie

HH JaJa! sa...

Helt fantastisk!

Anonym sa...

Åh, den blev ju superfin! Bra jobbat :) själv ligger jag några blommor efter.. Kram! / Eva

Susann sa...

Wow vilken fining :)

Åsa.Li sa...

Super fint! Vilken toppen grej att bytta halv färdiga grejer:-)

Linda sa...

Åh, så FANTASTISKT FIN!

Kram Linda

Malin Aurora sa...

Åh vilken tjusig!

sofia sa...

WOW! Det var nog ta mig tusan den finaste filt jag sett!