05 december 2012

Tofflor i fårpäls

På kursen "sy i pälsskinn" så skar jag ut dessa tofflor
Skinnet är en rest från möbeltapetseraren, samma som det här, och jag fick använda mig av det som fanns, så tofflorna blev lite ojämnt tjocka.
Har tryckt med röd textilfärg och lånade fina tryckblock på kursen.
Då skinnet har en lätt blå baksida blev mönstret rosa! :)
Eftersom nålen gick av när jag försökte stoppa in en bit färgad skinn i alla sömmar sydde jag ihop utan det,
målade sen kanterna med samma röda textilfärg.
Tvingade mig att börja använda de, var skeptisk i början,
men nu är det riktiga favoriter! :)
Tack snälla ni för era fina kommentarer i inlägget innan om min återbrukade burk!


7 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Vad fina tofflorna vart!

Fia sa...

Kanonfina tofflor!

Anonym sa...

Oj, så otroligt fina tofflor!
/Linda

Anonym sa...

Tofflorna blev ju jättefina, hade väl inte förväntat mig annat heller, du är ju jätteduktig på allt du gör =)
kanonfint med kanten som fått samma färg som trycket. Förstår att de blivit favoriter.
Kram/Ammii

Therese sa...

För någon så frusen som jag ser de uuuunderbara ut! :-D KRAM

Bente Simone sa...

Så fine, deilige, varme de ser ut. Skjønner godt at de er blitt favoritter.

Kos deg med varme føtter i adventa.

Glaver sa...

åh vilka härliga!
du inspirerar verkligen oss andra. Kram på dig// Malin