27 november 2012

Pälspall

Nyligt var det en omgång till av den trevliga kursen "Sy i pälsskinn" genom Hållands Folkhögskola.
Det första jag gjorde var att sy ihop mindre bitar av fårpälsskinn som jag hade för att få till en stor fyrkant. Har handsytt alla sömmar, bra sätt att öva på. :)
Fyrkanten häftade jag sen på loppispallen, planen var att först måla den vit men jag gillar den turkosa färgen så den får se "skabbig" ut. Och det gick ju mycket fortare om jag inte målade! ;)
Varm och god att sitta på!
Pallen utan päls på tvättning,
fin så också...
Det är en stor pall, nästan som ett bord med sina 40 cm långa sidor.
Kanske pallen passar in under återbruksutmaningen hos Klockarbarn?


4 kommentarer:

Fangoria sa...

Så himla snyggt!

Heimlaga sa...

Mysig! Jag älskar fårskinn!

Anonym sa...

Fin den blev! :) bra att du behöll den "gamla" färgen tycker jag!

Kram/Marie

Anonym sa...

Pallen blev ju kanonsnygg, tror du gjorde ett klokt val att inte måla pallen vit, den turkosa färgen passar ju jättebra till fårskinnet. Det bästa är ju att ifall du någon gång vill ha en vit pall så är det ju bara att måla =)
Ha det gott
/Ammii