12 november 2012

Förvaringsfynd

När huset var renoverat och det var dags att börja inreda så var jag på jakt efter någon form av förvaring till köket.
Hittade den här hyllan i ladugården, smutsig och lite trasig.
Trodde det bara var att spola av den i duschen, skura noga, torka, laga och sen skruva upp den.
Men ytterhöljet tålde inte vatten, så jag började skala av den...
Se vad som dålde sig under!
Hyllan var ihopbyggd av fyra fina sockerlådor. :)
Har haft många idéer med dessa men aldrig riktigt kommit till skott.
I fredags tog jag äntligen tag i det hela,
började med att släpa in en välanvänd snickarkoffert.
Så staplade jag lite olika trälådor på varndra, precis som jag sett i inredningsbloggar. ;)
 
Fyllde upp med lite böcker och tidningar,
resultatet blev en fin bokhylla som passar in i stil mycket fint i vardagsrummet. :)
Den här skänken blev över,
är det någon som skulle vilja köpa den eller byta till sig den så säg bara till!
Jag är i behov av en bokhylla, ett vitrinskåp....
 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åå, va fin den blev din "nya" hylla!:) Så himla fint med sockerlådor och stort användningsområde:)

Kram/Marie

Anita sa...

Vilket fynd! Och nya hyllan blev ju riktigt snygg. Tänk om den personen som "bara" hade några "skäplådor" att ta till när mer förvaring behövdes visste vilken glädje de skulle skänka anno 2012.

Therese sa...

Guuuud så fint det blev! Gillas!!!
Och jag snor ditt tips på ljusburkarn också av bara farten, som alltid kan man lita på att bli inspirerad hos dig <3 Kul att du passerat mina trakter, antar tt det itne är någon idé för mig att besöka loppisarn nu på ett tag då du varit där före mig ;-P
Å är du i krokarna igen, hör av dig, för jag har en ikea påse med jeans som du gärna kan få ta å återanvända...

KRAM!