15 november 2012

Burkpyssel

Ett roligt, snabbt och enkelt pyssel med fint resultat. :)
Diska ur och torka konservburkarna torra.
Jag använde mig av de stora konservburkarna.
Mät höjden och omkretsen
Klipp ut rätt storlek i papper eller tapet,
jag valde tapet, kom ihåg att mäta så det går omlott.
Klistra med vanligt papperslim där de går omlott, bara man sträcker papperet noga runt burken så räcker det.
Färdigt!
Jag använder för stunden mina fina burkar som krukor, men blommorna skulle behövas bytas ut... ;)


2 kommentarer:

Unga fröken Karlsson sa...

Himla fint! Det ska jag testa. :)

Therese sa...

Så snyggt!!!
Å visst har du rätt, ljus ska man ha under uppsikt, senast i går kväll börjadeen lykta brinna så jag är glad att jag såg det omg!
Hojta bar till om du har vägarna förbi så får du hämta upp tyget, sitter på det tills det passar!
Ha nu en fin vecka! KRAM