11 oktober 2012

Overall

Fick en något udda syutamning i slutet av sommaren;
rita mönster och sy en hundoveral för jakt.
Den röda är orginalet.
Den gula är min version.
Belagd vindpoplin i gult och med en marinblå spilltygbit med stretch i.
Oavsett färg så krävde modellen många frolic för att acceptera mattes galna idé om att bli fotad i overall... ;)
Är det någon som kan tipsa mig om vart jag kan hitta stretchtyg på metervara som är lite tjockare och inte är i bomull (ska inte dra åt sig vatten så mycket som bomull gör)? Har fått tips om att den typ av muddar som är i bävernylonoveraller till barn vore bra.
tacksam för ALLA tips!
 
Tack alla för de fina kommentarerna om min tunika i förra inlägget!
De värmer mycket! :)


2 kommentarer:

EllenSand sa...

Fin hund i klær :)
Kjmpefin tunika under her. Og den kledde deg veldig godt. Jeg har en sånn genser liggende jeg også, som ingen vil bruke. Spørs om jeg ikke skal prøve meg på noe sånt.
Ellen :)

Fia sa...

Det kostar många frolic till sånt, det fattar väl alla att en fotomodell måste få rejält betalt1 ;) Vet inte var man köper och jag tror att det kanske är dyrt, men neopren borde ju vara bra?