08 oktober 2012

Tunika i ull

I förra veckan infann sig två dagar i följd då jag kände en lust att sy igen, länge sen sist.
Så en kväll la jag bort alla "måsten" och "borden" och satte mig i syrummet.
Inspirerad av den här fina tunikan så rotade jag fram en inddustristickad ulltröja från 90-talet, gigantiskt stor under ärmarna och bred i sidan, men fin och nästan oanvänd.
...sim salabim så blev det en tunika!
Kjoldelen är i krämvit velour.
Ett rött och vitt band som jag vek dubbelt och sydde fast i midjan och längs ned på kjolen för att knyta i hop det hela.
Baksidan....
...framsidan
Dåligt ljus i bilden, men man kan nog ändå se hur otroligt välmatchad tunikan är mina nya fina kängor från Lundhags, även om dessa två aldrig lär användas samtidigt. Vem går i tunika i skogen? Eller kängor inomhus... ;)


9 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Ja vad fin!!
Nu blev jag irriterad över att jag skänkte bort de två norsktröjor vi hade här hemma.

Åsa.Li sa...

vill ha vill ha!:-)

Fangoria sa...

Men så läckert!!!

Evasleva sa...

Vilken bra idé och vad fin!

sofia sa...

Men wow så snygg!!

Glaver sa...

många "vill ha vill ha"

lopplisa sa...

Hur fint som helst!! Passar bra till stundande kyla!!

Krajamaria sa...

Tack snälla ni för alla fina kommentarer!! Jag blir så glad! :)

Klockarbarn sa...

Ja visst ja, nu påminde du mig om vad jag saknar i min garderob. Bu hu. Vill också ha en sån. Den är superfin.