26 oktober 2012

Förvaringspåsar

Syster var på besök och såg den här förvaringspåsen som jag förvarar ett av alla pågående stick/virkprojekt i.
Direkt beställde hon en med temat "ju glosigare desto bättre!"
Tyget hade syster med sig några meter av hem till mig från Kongo.
Det är stretch åt ena hållet så det lär säkert dyka upp i ett klädesplagg framöver...kanske...när jag hittar lusten att sy kläder igen... :)
Snören i stängningen som är dragna så att man drar i varsin sida så stängs påsen igen enkelt.
I bakgrunden syns mina "spa-anläggning", höstplöjningen har gett både lerbad och dy bad... ;)
En annan beställning som syddes samma dag var den här påsen i fleece.
Sydd för att rymma en sprillans ny systemkamera.
Påsen borde vara framme nu och jag hoppas beställaren är nöjd.


Inga kommentarer: