22 augusti 2012

Pall

För ca 1,5 år sedan köpte jag en pall på enn loppis i Sollefteå.
Så här såg den ut då.
Har funderat ett tag på hur jag ville göra om den, skjutit projektet framför mig bra nog länge.
Började med att ta bort färgen med skrapa och varmluftspistol.
Sen en sväng med slipmaskinen.
Fram med färg och en bild.
Resultatet blev en lite sliten pall med ett hjorthuvud på.
Målade först hela stolen med resterna av den vita färg jag använt på alla dörrar i huset, se dörren bakom pallen,
sen målade jag sitsen med rester av den antikvita färgen från köket.
En ny sittplats för att ta på skorna i hallen. :)


5 kommentarer:

Anita sa...

Riktigt fin! Tänka vad lite färg och några timmars jobb kan göra

christiane sa...

... so sweet.
I like it.
Christiane

Heimlaga sa...

Enkelt snygg! Jag har en likadan pall som från början hade avskavd lack. Målade den för snart 20 år sedan med vinröda ben och en sits i fake marmor ådringsmålning. Först stod den inne i hallen, just som din för att ta på sig skorna. I nuvarande hus står den i stället utanför ytterdörren, mest som avställningsyta när man skall låsa upp dörren. Ett av alla dessa vardagsföremål som jag ser varje dag utan att se, jag har inte tänkt på den på många år tills jag såg din pall. Nu skall jag titta på den och se om den kanske behöver fräschas upp igen.

Therese sa...

Så läcker!!! AJ ghar tre nyare IKEA pallar i trä nere i källaren, nu fick jag en idé om att göra om dem... TACK för det!

sofia sa...

Wow grymt snygg! Vilken bra idé att göra en silhuett med det trärena kvar!