26 augusti 2012

Gambia

Kikade in hos Klockarbarn nyligt och såg en utmaning för en insamling till Gambia.
Jag var tidigare med och skickade en sändning till Panzisjukhuset i Bukavu, Östra Kongo.
Tycker om möjligheten att kunna hjälpa till med det som jag har hemma.
Tycker mycket om att sy dessa små barnskjortor i strl 64.
Att sy och hjälpa till gör jag tack vare Kyrkkaffebloggen
Tygerna till de här fyra skojortorna är alla återbrukade.
Girafftyget har tidigare varit en gardin vid ett skötbord i Göteborg,
Tyget med Mimmi Pigg på kommer från Kupan, det gula tyget är en gardin fyndad på loppis i Åsele, kantbanden kommer från Pingstkyrkans loppis och Kupan.
Tre filtar följer med i paketet.
Tygerna är flanell på ena sidan och bonumm på den andra.
Flanellsidan är det som syns på bilden
det rutig är från Kupan 
det vinröda med ko-pojkar på kommer från Usa ursprungligen, men är återbrukat här.
Bomullstygerna är alla presenter eller återbruk.

Roligt med en eftermiddag vid symaskinen, kanske har jag hittat lusten att sy igen?


4 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Åh, vilka härliga skjortor. Vilken härlig blandning och variation det kommer att landa nere i Gambia.
Härligt och tack för att du deltar.

Carol sa...

UNDERBARA!!!!

Anna sa...

Fantastiskt fina skjortor och filtar, Maria! Jag har lånat en av dina bilder och skrivit om återbruksutmaningen här: http://kyrkkaffe.libris.se/?p=5506
Många hälsningar,

Kyrkkaffe-Anna

Bibbis blandning sa...

Oj så mycket fint du gör. Fantastiska färger och härliga små modeller. Det är så roligt att kika runt på vad andra gör och skickar till Sukuta.