19 augusti 2012

Fleeceanorak

Kärleken pratade om att köpa en tunn fleecejacka i anoraksmodell.
Jag bad att få sy en istället.
Det här är min version.
Storleken passade, likaså färgen,
min version fick klart godkänt!
Sydd i microfleece från ett tysk företag.
Huva och dragkedja fram.
Inga snören som är i vägen utan huvan är, liksom alla andra öppningar, kantad med vikbar resår från Bibbis.
Vikresåren är riktigt bra, den gör att det inte blir så tjorvigt och knöligt när man drar en jacka över, ska helt klart använda mig mer av denna.
Den ger även ett proffsigt uttryck tycker jag!
På magen en liten specialficka för ett par halgelskott, placerad så man snabbt kommer ner med näven och får upp skotten.
Här är väll anorakens enda miss, fickan fungerar ok  för mannen, men den passar min lilla hand bättre...
Mönstret kommer från Allt om handarbete 2010 (tror jag), till den här anoraken är mönstret något förändrat för att fylla bättre funktion.
Inser nu att den första jag sydde av detta mönster är obloggad, så det kommer mera av det här. :)


2 kommentarer:

Glaver sa...

Tjusig! Hoppas du haft en fin sommar. kram på dig

Anonym sa...

Helt enkelt skitsnygg.

Kram från Maria F