09 augusti 2012

Betong

I sommar fick jag hjälp av två små tjejer att gjuta lite betong.
Bla använde vi oss av is-formar.
 Två stora hjärtan och två stjärnor fick plats i de större håligheterna i gången gjord med de skiffer som fanns hemma på gården.



 Massor av små fina hjärtan blev det,
de här fick stanna hos mig.
Provade att måla mina hjärtan i de färger jag fyndade på en loppis i sommar
sen spraylack för att få fin yta.
 Tycker de blev fina i vitt och pastell.
Nu gäller det bara att komma på vad jag ska göra med de små hjärtana... ;)
Förslag?

Om ngn undrar så är isformarna från IKEA och betongen köpt billigt på ByggMax.




3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Snyggt med figurerna mellan markskiffret! Annars har jag lite svårt att förstå vart folk gör av alla sina betongprylar, det blir väl lätt så att de t blir för mycket gjutet om man väl börjar...

Tyg och otyg sa...

Ja, det var verkligen fint att fylla ut emellan markstenarna sådär!
De små målade hjärtana kan t ex vara fina att lägga som dekoration i blomsterarrangemang typ julgrupper.

Ninni sa...

Fina hjärtan. Du skulle ju kunna limma dem som dekoration på gamla krukor t ex. Eller lägga på ett fat med lite dekorationsgrus och ljus. Eller limma ett snöre på baksidan av flera och hänga en hjärtgirlang i gardinstången.Jag vill också prova att göra såna! Supergulliga:)
/Ninni